FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    להתגרש בלי עורך דין – יתרונות וסכנות

    גירושין הם עניין יקר, ועלות התשלום לעורך דין אינה נמוכה. זוגות רבים שמבקשים לחסוך בתשלום לעורך דין, מבקשים לוותר על עורך דין למען החסכון הכספי.

    אך האם באמת מדובר בחסכון כספי? או שהזול יעלה לכם ביוקר?

    מה הם היתרונות בגירושין ללא עורך דין ומה הן הסכנות האורבות לכם אם תבחרו לוותר על שירותיו של עורך דין? האם ניתן להתגרש בלי עורך דין? האם ישנם נושאים בהם אפשר לוותר על ליווי עורך דין? והאם יש דרך טובה לחסוך בגירושין?

    תוכן עניינים

    מה הם היתרונות בגירושין ללא עורך דין?

    הימנעות מעירוב גורמים זרים

    לעיתים אנשים מעדיפים לערב כמה שפחות גורמים זרים בענייניהם האישיים. בגירושין ללא עורך דין, אתם נמנעים מלערב את עורך הדין בעניינכם האישיים.

    אך אליה וקוץ בה, בני הזוג המעורבים מתקשים להיות אובייקטיבים, ולא מסוגלים לראות את התמונה השלמה מה שעלול לעלות להם ביוקר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      חסכון כספי

      גירושין ללא עורך דין יהיו זולים יותר, שכן עלות הליווי המשפטי אינה זולה. יחד עם זאת מדובר בהימור מסוכן.

      כל עוד ההליך יתנהל באופן שיתאים לצרכיהם של בני הזוג, אולי תזכו לחסוך את עלות עורך הדין, אך במהמורה הראשונה בדרך אתם עלולים למצוא את עצמכם מפסידים עשרות אלפי ואף מאות אלפי שקלים.

      מה הן הסכנות בגירושין ללא עורך דין?

      הפסדים כספיים

      כאמור, גירושין ללא עורך דין הם הימור מסוכן. במקרים רבים תמצאו את עצמכם מפסידים יותר כסף משחסכתם על עלות עורך הדין.

      אתם עלולים למצוא את עצמכם מפסידים כספים רבים המגיעים לכם על פי דין בשל הסכם גירושין מקפח, או בשל העדר ייצוג משפטי הולם בערכאות השיפוטיות:

      אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים מזונות גבוהים במיוחד, או מקבלים מזונות נמוכים מהרגיל. אתם עלולים למצוא את עצמכם מאבדים רכוש רב שהיה בבעלותכם בלבד.

      בן הזוג עלול להבריח רכוש רב מהנכסים המשותפים, מבלי שתוכלו לעצור זאת. והדוגמאות עוד רבות להפסדים כלכליים, שנולדו כתוצאה מגירושין ללא עורך דין.

      בסופו של יום, אתם עלולים למצוא את עצמכם מנהלים הליך גירושין יקר מהרגיל, בשל הסתבכות הליך הגירושין שניסיתם לנהל בעצמכם.

      ליבוי המחלוקות

      גירושין ללא עורך דין המתנהלים בין בני הזוג בלבד, או כאשר לצד השני יש עורך דין ואתם לא מיוצגים כלל, עשויים ללבות את המחלוקות ביניכם ולהעצים אותן.

      בני הזוג טעונים רגשית ויש להם קושי רב להפחית את הלהבות ולהתכנס למחלוקות העיקריות. לעומתם, עורכי דין לענייני גירושין הם מיומנים, ומגיעים ממקום אובייקטיבי ומקצועי ויכולים לצמצם את גדרי המחלוקת, כך שההליך יתנהל בדרך המיטבית ביותר.

      פגיעה בטובת הילדים

      הסכנות בגירושין ללא עורך דין לענייני גירושין אינם כלכליים בלבד. כאשר מתגרשים מעורבים גם ילדים, וטובתם נפגעת ככל שהליך הגירושין מתארך והמחלוקות רבות יותר.

      כמו כן אתם עלולים להפסיד את המשמורת על הילדים, לשהות עם הילדים למשך זמן קצר בלבד בשבוע או למצוא את עצמכם קורבן לניכור הורי, ולאבד כל קשר עם הילד.

      האם כדאי לערוך הסכם גירושין ללא עורך דין?

      הסכם גירושין הוא הדרך המהירה והפשוטה ביותר להתגרש. אך ה"פשטות" הזו עלולה לעיתים להטעות.

      אנשים שערכו הסכם גירושין ללא ליווי עורך דין עלולים למצוא את עצמם עם הסכם מקפח שפוגע בזכויות שלהם, עם הסכם שלא עונה על כל הצרכים שלהם, ועם שאלות פרשניות רבות שמובילות למחלוקות רבות גם לאחר שההסכם כבר נחתם.

      הסכם גירושין שלא נערך היטב יביא אתכם לפתחו של בית המשפט בהליך מורכב ביותר, של ביטול או הסכם גירושין. הסיכוי לבטל הסכם גירושין שנחתם ואושר על ידי ערכאה משפטית הינו נמוך ביותר, וההסכם יבוטל רק במקרים חריגים ביותר.

      עורך דין לענייני גירושין ינסח לכם הסכם גירושין שיענה על כל הסוגיות המשפטיות הרלוונטיות לגירושין, יתאים את ההסכם לצרכים הייחודיים שלכם, ימנע קיפוח של אחד מבני הזוג, וידאג שהסכם הגירושין יחתום את הליך הגירושין שלכם, ולא יהווה פתח לצרות עתידיות.

      מתי אפשר לוותר על עורך דין?

      לא מומלץ לוותר על ליווי עורך דין. יחד עם זאת במקרים מסויימים עורך דין לענייני גירושין שערך לכם את הסכם הממון או הסכם הגירושין, יכול לייעץ לכם לפנות לבד להליך אישור הסכם גירושין או אישור הסכם ממון, ולחסוך לכם את שכר הטרחה עבור הייצוג בהליכים אלה.

      במקרים בהם הסכם הממון או הסכם הגירושין נוסח היטב על ידי עורך דין לענייני גירושין, שהתאים את ההסכם לצרכים שלכם ווידא כי מדובר בהסכם שאינו מקפח, הליך אישור ההסכם יהיה הליך פשוט, שתוכלו לנהל לבד אל מול בית המשפט.

      האם יש דרך לחסוך בגירושין?

      בשורה התחתונה, הסכנות בגירושין ללא עורך דין עולות על היתרונות. הניסיון לחסוך בעלות עורך דין, עלול לגרום לכם דווקא למצוא את עצמכם מפסידים כסף רב, וזמן יקר עם ילדיכם.

      הדרך הטובה ביותר לחסוך בגירושין היא באמצעות גירושין בהסכמה, בליווי עורך דין לענייני גירושין.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף