FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    הצלחה: הוכחנו שהסכם הממון לא מקפח. הסכם הממון לא בוטל!

    תקציר

    בני זוג חתמו על הסכם ממון בטרם לחתונה, שלוש שנים לאחר מכן הצדדים התגרשו והאישה ביקשה לבטל את ההסכם, בטענה שההסכם מקפח את זכויותיה.

    בית המשפט קיבל את עמדתנו שההסכם הוא הסכם הפרדת רכוש הוגן, והוא אינו מקפח את האישה שהבינה את משמעותו במעמד חתימתו. לבסוף בית המשפט פסק כי יש לכבד את הסכם הממון שנחתם, וכי הרכוש של כל אחד מבני הזוג ישאר בבעלותו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      רקע

      גבר מבוסס שחתם על הסכם ממון לפני שנישא לאישה הצעירה ממנו בשנים רבות, התגרש מהאישה לאחר שלוש שנות נישואין בלבד. האישה פנתה לבית המשפט וביקשה לבטל את הסכם הממון שהפריד את הרכוש של בני הזוג, ולקבל מחצית מהרכוש שבבעלות הגבר. הגבר מייד פנה אלינו לייצוג.

      האתגרים עמם התמודדנו בתיק זה

      תיק זה היה מורכב ונאלצנו להתמודד בו עם מספר אתגרים.

      ראשית, גם לאחר פסק הדין בבית המשפט לענייני משפחה שפסק כי יש לקיים את ההסכם, האישה לא קיבלה את ההחלטה ופנתה לערער עליה בבית המשפט המחוזי.

      שנית נאלצנו להתמודד עם האתגר של טענות משוללות כל יסוד שהעלתה האישה.

      האישה שהגיעה לנישואין ללא כל רכוש לנישואין, סירבה להתייעץ עם עורך דין מטעמה בטרם לחתימת ההסכם, ולאחר הגירושין טענה בפני בית המשפט כי דווקא הגבר, שהמליץ לה להתייעץ עם עורך דין, הוא זה שהלחיץ אותה לחתום על ההסכם, מספר ימים לפני החתונה.

      בנוסף, על אף שלא היה בכך דבר, האישה טענה כי משך החיים, הצדדים זנחו את ההסכם ופעלו בניגוד אליו.

      ההישגים שלנו

      1. הוכחנו בפני בית המשפט שההסכם, שנחתם לאחר שלגבר היה כבר עסק מצליח, שנים רבות לפני שהכיר את האישה, לא היה הסכם מקפח.
      2. הפרכנו את טענות האישה שהיא לא הבינה את משמעות ההסכם עליו חתמה, והוכחנו כי היה לה מספיק זמן לעבור על ההסכם ולהתייעץ עם עורך דין לפני חתימתו.
      3. הוכחנו בפני בית המשפט כי הסכם הממון שריר וקיים, וכי הצדדים לא זנחו את ההסכם ולא פעלו בניגוד לאופיו הברור של ההסכם המלמד על רצון הצדדים להפריד את הרכוש באופן מוחלט.
      4. האישה שלא הסתפקה בהחלטת בית המשפט לענייני משפחה ופנתה לערער על התוצאה, התאכזבה לקבל את אותה התוצאה גם בבית המשפט המחוזי, שם חוייבה בהוצאות משפט בסך של עשרות אלפי שקלים.
      5. משמעות ההחלטה היא שכל אחד מהצדדים ישאר עם הרכוש שבבעלותו, כפי שהסכימו ביניהם בהסכם הממון שנחתם בסמוך למועד הנישואין.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף