FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    מהססת אם לפתוח תיק גירושין? 3 שאלות שכדאי שתשאלי את עצמך

    הליך הגירושין הוא עניין בעל משמעות מורכבת לבני הזוג, לא כל שכן כאשר לזוג יש ילדים משותפים. לשני הצדדים יש אינטרסים שונים, מחשבות אחרות בנוגע להסדרי הראיה, רכוש, מזונות וכו'. גם אם את חושבת שניתן להגיע להסכמות מלאות, ללא טרחה משפטית מעייפת ובסופו של דבר להיפרד כידידים, חשוב לזכור כמה דברים חשובים.

    ראשית, מדובר בתהליך עם היבטים רגשיים רבים. העבר הזוגי והמשפחתי תמיד נוכח, מה שיכול להקשות על קבלת החלטות באופן שכלתני בלבד, ולכן אין בטוחה שהכל יעבור באופן חסר תקלות. שנית, בהמשך למשפט הקודם, בתהליכים רגשיים שכאלו, יש לתכנן את הצעדים בקפידה כדי להקל על המשפחה וכדי להגיע לתוצאות החיוביות ביותר. במאמר זה ננסה לגעת בשלוש שאלות קריטיות שכדאי לענות עליהן, בטרם ההחלטה על פתיחת תיק הגירושין.

    תוכן עניינים

    החלטתי שאני רוצה להתגרש, מה הדבר הראשון שאני צריכה לעשות?

    המחוקק קבע לפני מספר שנים הליך חדש שתכליתו להקל על התהליך, שיכול להיות הרסני ופוגעני, על מנת להגיע לתוצאה חיובית יותר ואולי להימנע מהליכים משפטיים ממושכים. הליך זה נקרא "בקשה ליישוב סכסוך". את הבקשה תצטרכי להגיש ליחידות הסיוע, שמורכבות מצוותים מקצועיים של עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מגשרים, ובעלי מקצועות דומים, שמטרתם ליישב את הסכסוך ביניכם, ולהגיע להסכמות ללא צורך בהתדיינות משפטית ארוכה ומעייפת. במהלך כל ההליך, יש תקופה של עיכוב הליכים שמונעת מהצדדים לנקוט בהליכים משפטיים נוספים כדי לממש את המטרה של הגישור ולהשקיע את מרצם בהגעה להסכמה. לאחר הגשת הבקשה הצדדים מוזמנים לארבע פגישות ביחידות הסיוע על מנת לגבש הסכמות בשיתוף מגוון בעלי מקצוע. זכרי כי הצדדים מחויבים להגיע לפגישה, ובנוסף ההליך ממומן ע"י המדינה באופן מלא.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לא הגענו להסכמות בהליכי הגישור, היכן כדאי לי לפתוח את תיק הגירושין?

      אם את זו שהגשת את הבקשה ליישוב סכסוך, ניתנים לך 15 יום בלבד מסיום תקופת עיכוב ההליכים, לבחור לאיזו ערכאה להגיש את תביעת הגירושין. בישראל, מתקיימות שתי מערכות משפט שונות כאשר מדובר בהליך גירושין: בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה, ולשני בתי הדין השונים ישנה סמכות מקבילה לדון בהליכי גירושין בין בני זוג. ומי יקבע היכן יתנהל ההליך? מדובר במושג שנקרא "מרוץ הסמכויות", ובפשטות, הצד שהגיש ראשון את הבקשה לפתיחת הליכי גירושין, הוא גם זה שקובע היכן יתנהל ההליך כולו, אם הוא בחר להגיש את הבקשה בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה.

      אז איפה כדאי לך להגיש את הבקשה? אין תשובה נכונה לשאלה הזאת. מומחים בעיני עצמם והשיח הרווח בישראל, יטענו כי לאישה דווקא כדאי להגיש את הבקשה הראשונית בבית המשפט לענייני משפחה בעוד שלגבר כדאי להתחיל את ההליך בבית הדין הרבני משום שכל מוסד נוטה לצדד בצד אחר. האם הדבר נכון? ממש לא תמיד. בחירת הערכאה המתאימה לאינטרסים שלך, שאליה תגישי את הבקשה הראשונית לפתיחת הליכי גירושין, תלויה בנסיבות המקרה הספציפי. משמע, ישנם מספר שיקולים שיש לחשוב עליהם ולא להיצמד לסטיגמה הרווחת. בחירת המוסד שינהל את הליך הגירושין, שפעמים רבות יכול להימשך זמן ממושך, היא בחירה קריטית. לכן, העצה הטובה ביותר היא להתייעץ עם בעל/ת מקצוע, עו"ד לדיני משפחה, ולקבל מטעמם את החסרונות והיתרונות שבכל ערכאה, ולגבש החלטה שתטיב עם האינטרסים שלך.

      צודקים, אני צריכה עו"ד מקצועי/ת כדי לנקוט בהליכים שיהיו הכי טובים עבורי. איך לבחור את העו"ד המתאים ביותר?

      כפי שכתבנו, הליך הגירושין הוא הליך רגשי, משמעותי וקריטי להמשך העתיד האישי והמשפחתי שלך. בחירת עו"ד מתאים היא חשובה ואין להקל בה. זכרי כי ניסיון מקצועי הוא הדבר החשוב ביותר בתהליך כזה. ולכן, בחרי עו"ד שמתמחה בדיני משפחה באופן מובהק, ולאו דווקא את העו"ד שעליו שמעת ממכרה משותפת או כזה שטיפל לכם בעבר במסמכי המשכנתא. בחרי עו"ד שחי ונושם דיני משפחה, חשוב שלא להתפשר בנושאים כאלו. בנוסף לניסיון המקצועי הקריטי, בחרי עו"ד שמבין שמדובר בהליך רגשי יותר משמדובר בהליך משפטי, חתירה "למלחמה" יכולה להיות הרסנית, במיוחד אם מעורבים ילדים. חשוב לבחור בעו"ד שמשרה אווירה נעימה ותחושת ביטחון לצד מקצועיות וחתירה למהלכים פרקטיים שיקצרו את ההליך המשפטי.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף