FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    כמה עולה להתגרש בהסכמה?

    גירושין הם עניין יקר. זוגות רבים חוששים מהעלויות הכלכליות של גירושין, לעיתים עד כדי כך שהם נמנעים מלעשות את הצעד המתבקש של הגירושין, ואף במחיר יקר של פגיעה בעצמם ופגיעה בטובת ילדיהם.

    האם מדובר בחשש לגיטימי ומוצדק? האם ניתן להוזיל את עלויות הגירושין? כמה עולה להתגרש בהסכמה? והאם כדאי לחסוך על ייעוץ משפטי מקצועי? ערכנו עבורכם מאמר מקצועי שיתן לכם את התשובות לשאלות הכלכליות החשובות בגירושין.

    תוכן עניינים

    כמה עולה להתגרש בערכאות השיפוטיות?

    גירושין בערכאות המשפטיות הם גירושין יקרים ביותר. ככל שההליך מתמשך ושבני הזוג פחות נכונים להגיע להסכמות ביניהם, הסיכוי הוא שהליך הגירושין יהיה יקר יותר.

    עלויות ההליך המשפטי כולו נעות בין עשרות אלפי שקלים במקרים הפשוטים ויכולות להגיע לסך עצום של מאות אלפי שקלים. עלות הייעוץ המשפטי היא גבוהה יותר ככל שההליך ממושך ומורכב יותר.

    לכך נוספים גם הוצאות נוספות, כגון שכר מומחים, שכר עדים, אגרות בית משפט, עלויות ערעור במקרה הצורך וכו'.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כמה עולה הסכם גירושין?

      גירושין בהסכמה הם הדרך הזולה ביותר להתגרש. הסכם גירושין לרוב נע בין אלפי שקלים בודדים לעשרות אלפי שקלים במקרים המורכבים.

      חשוב לדעת שאת הסכם הגירושין יש לאשר בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, בעלות אגרת פתיחת התיק, שעומדת על כ-500 ₪, נכון לשנת 2023.

      מה ההשפעות הכלכליות של הסכם גירושין?

      הסכם גירושין כולל את כל הסוגיות הרלוונטיות לגירושין שחשוב להסדיר. הסכם גירושין לרוב יכלול 4 סוגיות עיקריות להן משמעויות כלכליות שונות:

      סידור הגט והכתובה

      על מנת להתגרש באופן רשמי על בני הזוג להסדיר את הגט ואת הכתובה ביניהם. לעיתים בני הזוג יסדירו גם את נושא מזונות האישה עד למתן הגט.

      ההשפעה הכלכלית של סידור הגט והכתובה: על פי רוב בני הזוג מסכימים ביניהם להסדיר את סוגיית הגט בהקדם האפשרי, תוך שהאישה מוותרת על מזונות אישה ועל כתובתה, וכך לנושא זה אין משמעויות כלכליות.

      יחד עם זאת, לעיתים במסגרת המשא ומתן תסכימו על תשלום לאישה באמצעות מזונות אישה עד למתן הגט, או באמצעות תשלום כתובה מופחת, שיעלו לכם סכום כסף נוסף.

      חלוקת זמני שהות

      בהסכם הגירושין יש להסדיר את חלוקת זמני השהות של הילדים עם כל אחד מהוריהם, בשגרה, בחגים ובחופשים מהמוסדות החינוכיים.

      ההשפעה הכלכלית של חלוקת זמני השהות: גידול הילדים בביתכם עולה כסף רב, וככל שזמני השהות הם רחבים יותר כך ההוצאות שלכם גבוהות יותר.

      על כן, יש לקחת בחשבון במסגרת חלוקת נטל המזונות על הילדים, את ההוצאות עבורם במהלך זמני השהות עמם.

      מזונות ילדים

      בהסכם הגירושין, יסכימו בני הזוג על חלוקת נטל המזונות ביניהם, ואופן התשלום.

      ההשפעה הכלכלית של חלוקת נטל המזונות: חשוב לקחת את עלויות תשלום המזונות בחשבון ולוודא כי אתם עומדים בהן, שכן מדובר בעלות חודשית נכבדת, שתלווה אתכם למשך תקופה ארוכה בחייכם.

      עוד חשוב לשים לב, שעלות המזונות אינה מסתכמת רק בהוצאות השוטפות, אלא כוללת גם הוצאות מגורים, והוצאות חד פעמיות בהן עליכם לשאת במשותף.

      חלקו ביניכם את נטל המזונות ואת נטל תשלום המחציות באופן הוגן, כך שתוכלו לעמוד בנטל, ולהמשיך לדאוג לילדיכם כאשר הם שוהים אצלכם.

      חלוקת הרכוש

      הסכם הגירושין כולל גם את חלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג במהלך חייהם המשותפים.

      ההשפעה הכלכלית של חלוקת הרכוש: שימו לב כי מדובר בעלות נוספת של הגירושין שעושיה לגרום לירידה באיכות החיים שלכם, ולכן חשוב לחלק את הרכוש באופן הוגן.

      כך למשל, אם גרתם יחד בדירה גדולה יחסית, כעת, כאשר לכל אחד מכם זכות במחצית הדירה בלבד, יתכן ותאלצו לרדת ברמת החיים, ולרכוש דירה קטנה יותר, ואף לחזור להתגורר בשכירות.

      כמה עולה להתגרש בהסכמה ברבנות?

      לאחר שהסכם הגירושין אושר והסדרתם את כל העניינים הנלווים לגירושין, עליכם לסיים את הליך הגירושין בתביעת הגט.

      גירושין בין בני זוג בבית הדין הרבני, יכולים להיות מהירים וזולים, כאשר הם מתרחשים בהסכמה. במקרה זה עלות ההליך תהא עלות אגרת פתיחת התיק, שעומדת על מאות שקלים בודדים.

      על מנת לסבר את האוזן, גירושין בבית הדין הרבני ללא הסכמה, עשויים להתרחש במשך שנים בהן תאלצו להוכיח כי יש לכם עילת גירושין, הליך שעשוי לעלות לכם עוד עשרות אלפי שקלים.

      האם אפשר להתגרש בהסכמה בלי עו"ד?

      אנשים רבים מאמינים כי כאשר מתגרשים בהסכמה, אין צורך בליווי משפטי. אך מדובר בטעות שעלולה לעלות להם כסף רב.

      עורך דין לענייני משפחה ילווה את תהליך הגירושין, יערוך לכם הסכם גירושין שיענה על כל הצרכים שלכם ושל הילדים שלכם, יצפה פני עתיד וידע להמנע מטעויות בהסכם גירושין, שבעתיד עלולות לגרום לקיפוח הזכויות שלכם, אי קיום ההסכם, ואף ביטולו בבית המשפט.

      טעויות אלה עשויות לגרום לכם לנהל הליך משפטי חוזר ויקר בהמשך.

      האם כדאי להתגרש בהסכמה?

      בשורה התחתונה, הדרך לחסכון בעלויות הגבוהות של הליך הגירושין עוברת בפשרות והסכמות עם בן הזוג, ולא בוויתור על ייעוץ משפטי מקצועי. גירושין בהסכמה הם הדרך המהירה והזולה ביותר לסיים את הליך הגירושין שלכם, במינימום הפסדים כלכליים.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף