FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    האם טקס הגירושין ברבנות משפיל את האישה?

    במדינת ישראל, לרבנות ישנן מספר סמכויות בלעדיות שעליהן היא אמונה. אחת מהסמכויות הבולטות הן האחריות על תחום הנישואין והגירושין של בני הדת היהודית. אי לכך, באם בני זוג יהודים הנשואים כחוק מחליטים להיפרד ולהתחיל בהליך גירושין, ההליך יבוצע בהתאם להנחיות בית הדין הרבני.

    לאחר שהוגשה תביעת גירושין לבית הדין הרבני ונפסק כי על הבעל לתת גט לאשתו. מתבצע טקס הגירושין המכונה "סידור הגט". עיקרו של הטקס הוא מסירת הגט לאישה כאשר הוא כתוב על גבי קלף. מסירה זו הינה מעשה סמלי המעיד על סיום קשר הנישואין.

    תוכן עניינים

    כיצד מתנהל טקס הגירושין?

    בית הדין מברר את שמות בני הזוג – בשלב הראשון מתבצע ברור ביחס לשמות בני הזוג. הדיינים בודקים את השמות הפרטיים, שמות המשפחה, כינויים, שמות ההורים וכו'. ברור השמות נועד למנוע טעויות בזיהוי זהותם של בני הזוג.

    קביעת התאריך שבו יבוצע סידור הגט.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      במעמד סידור הגט:

      הליך של ביטול מודעות – הבעל מקריא פסוקים מסוימים מהתנ"ך תוך הצהרה שהוא מבטל מודעה או כל אמירה שיש בה כדי לבטל בהמשך את הגט שיינתן. בכעך הוא מחזק את התחייבותו לגט ומונע פסלות שלו בעתיד.

      כתיבת הגט – שלב זה נעשה ללא נוכחות של האישה והיא ממתינה עד שיסיימו את תהליך כתיבתו. הגט נכתב על קלף, בנוכחות עדים על ידי סופר סת"ם ובתום כתיבתו נדרש הבעל לחתום עליו.
      רגע מסירת הגט לאישה הוא טקס הגירושין עצמו:

      מסירת הגט – בנוכחות העדים והדיינים הגט נמסר לאישה. האישה נדרשת להסיר את תכשיטיה בכדי למנוע חציצה בין ידיה לבין הגט עצמו, האישה מצמידה את כפות ידיה והדיין מקבל את הקלף ומעבירו לידי הבעל. הבעל מצהיר בפני האישה כי זהו הגט שלה ומרגע קבלתו היא מגורשת ממנו ומותרת לאחר. האישה שמה את הקלף מתחת לזרועה צועדת לקצה החדר וחוזרת למקומה.

      קריעת הגט – לאחר נתינת הגט לאישה קורע הדיין את הקלף ומכניס את הקרעים לתוך תיק הגירושין של הזוג.

      האם בטקס כרוכה השפלה?

      על אף השמועות הרבות הקיימות בציבור על אקטים משפילים הכרוכים בטקס זה ,לפי רוב נראה שהטקס לא נועד להשפיל ולא כולל בתוכו אלמנטים מסוג זה. הטקס הינו טקס מסורתי אשר אין בו מטרה לדכא או להשפיל את האישה אלא להצהיר באופן סמלי על סיומו של קשר הנישואין בין בני הזוג. לא קיים יחס מועדף לגבר או רצון להקטין את האישה אלא סדר פעולות ברור שמבוצע בכדי להסדיר את הגירושין באופן רשמי מול הרבנות.

      מובן שכל ההליך ובייחוד הטקס עצמו מלווים באמוציות והצפות רגשיות אך אין הדבר נובע ממבנה הטקס אלא מהמצב הרגשי שהפרידה מייצרת לבני הזוג.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף