FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    תשלום מזונות גם לילדים מעל גיל 18

    על כל הורה מוטלת החובה לספק את צרכי ילדיו, חובה זו נקראת מזונות ילדים ומתחלקת לשני סוגים:

    1. צרכי מחיה בסיסיים והכרחיים לקיומו של הילד כמו מזון וקורת גג.
    2. הוצאות שאינן מהוות צורך בסיסי או הכרחי אך יש להם חשיבות רבה על התפתחותו של הילד מבחינה נפשית וחינוכית. הוצאות מסוג זה נקראות "מזונות מדין צדקה". כלומר, הם אינם מחויבי המציאות אך יש בהם ערך מוסף ותועלת לילד.

    כשילד גדל יחד במשק בית משותף המנוהל על ידי שני הוריו, לא קיימות חובת תשלום כמזונות. אלא עצם ניהול משק הבית ומילוי צרכיו של הילד מהווים תשלום המספקים לילד את הדרוש לו. אולם, במקרים שבהם בוחרים בני הזוג להתגרש וכבר לא מנהלים משק בית משותף, הופך כל אחד מההורים לתא כלכלי עצמאי.

    במצב שבו כל הורה מהווה תא כלכלי נפרד, מוטלת גם על כל הורה בנפרד החובה לוודא שכל צרכיו של הילד ימולאו. לכן, במצבים שכאלה יש להסדיר את נושא המזונות בין ההורים כדי לראות שהילד יקבל מענה לכל צורך בין אם ישהה במחיצת אביו ובין ם ישהה במחיצת אימו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      סכום המזונות שייקבע צריך להיות מותאם ליכולתם הכלכלית של ההורים ולהיקף הצרכים של הילד. את האיזון הזה ניתן לבצע כאמור על ידי ההפרדה והחלוקה בין צרכי קיום בסיסיים והכרחיים שהחובה עליהם היא אבסולוטית, לבין מזונות צדקה שהינם בגדר מותרות ומותאמים לרצון וליכולת ההורים.

      לפי החוק חובת המזונות של ההורה וזכותו של הילד עומדת מרגע לידתו ועד שהופך לבגיר, בהגיעו לגיל 18. אולם גם כשילד עובר את גיל 18 ישנם מצבים שבהם ההורים עוד חבים בתשלום מזונות עבורו.

      בישראל לפי חוק כל נער/ נערה שהגיעו לגיל 18 מחויבים במתן שירות למדינה במסגרת צבאית או במסגרת השירות הלאומי. אי לכך, על אף שהילד הפך לבגיר לפי החוק בהגיעו לגיל 18 השירות למען המדינה לא מאפשר לבני ה18 לכלכל את עצמם באופן מלא. לכן נקבע כי ישנה זכאות למזונות הנמשכת מגיל 18 עד גיל 21 או לחילופין עד תום השירות בצבא או בשירות הלאומי.

      חשוב לציין כי הסכום שניתן לבגיר במהלך שירותו הצבאי נמוך משיעור המזונות הניתן לקטין לפי חוק.

      במצב שבו ילד לא התגייס בגיל 18 אלא המשיך ללימודים לשנה או שנתיים נוספות (י"ג, י"ד) , מיד לאחר התיכון, קיימת עדיין זכאות לקבלת מזונות מההורים. שהרי למרות שהפך אותו הנער לבגיר עדיין יש לו תלות כלכלית בהוריו.

      כיצד נקבע שיעור המזונות לילד מעל גיל 18?

      בדומה לכל הסוגיות שצפות במסגרת הליך הגירושין, שיעור המזונות שיינתן לבגיר יכול שיוסכם על ידי ההורים או יוכרע על ידי בית המשפט.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף