FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    5 הסיבות הנפוצות לגירושין

    כיום זוגות רבים מוצאים את עצמם מתגרשים אחרי שנות נישואין מועטות בלבד. מערכת יחסים זוגית ארוכת טווח היא עבודה קשה, במיוחד כשלמשוואה מתווספים שגרת החיים השוחקת וגידול ילדים, עבודה תובענית כשלעצמה.

    מה הן הסיבות הנפוצות לגירושין בישראל? האם עדיף להשאר בודד במערכת יחסים זוגית או להתגרש? האם ניתן להפסיק את הריבים? והאם יש דרך טובה להתגבר על בגידה ולשמור על שלום בית?

    תוכן עניינים

    #1 בגידה

    אחת הסיבות הנפוצות ביותר שיכולות לפרק מערכת יחסים ברגע, היא בגידה בבן הזוג. קשר רומנטי, מיני, אינטימי או רגשי עם אדם מחוץ לנישואין, תוך בגידה באמון של בן הזוג, יכול לפרק את מערכת היחסים לרסיסים, שלא ניתן עוד לחבר.

    בגידה לרוב לא מגיעה משום מקום, אלא היא נטועה בסיבות שונות ומגוונת התלויות בשני בני הזוג, ולכן הטיפול לאחר משבר הבגידה חייב להגיע משני בני הזוג גם יחד.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אין תשובה טובה לשאלה האם ניתן לסלוח על בגידה. התשובה לשאלה תלויה בעיקר ביכולת של שני בני הזוג לשקם את הבעיות האמיתיות במערכת היחסים שלהם. ישנם זוגות שצלחו משברים של בגידה, באמצעות טיפול ושינוי מערכת היחסים שלהם, ומאידך ישנם זוגות רבים המאמינים שבגידה היא קו אדום שאין ממנו דרך חזרה, ומשם הדרך לגירושין מהירה.

      #2 הרגשת בדידות

      כשאתם מרגישים לבד בתוך המערכת הזוגית, הסיכוי לגירושין גדל. תחושת הבדידות יכולה להתבטא במגוון דרכים, העדר אינטימיות מינית, העדר מגע וחיבה, תחושה של חוסר תמיכה מצד בן הזוג, חוסר הקשבה, ביקורות רבות חוזרות ונשנות וכדומה.

      כאשר בני הזוג מרגישים שהם נשארים יחד אך ורק בשביל הילדים, או מתוך חשש ופחד מהשינוי, המצב יכול להחמיר. כאשר הרגשת הבדידות בתוך מערכת היחסים הזוגית אינה חולפת, זה עשוי להגביר את המתחים בין בני הזוג, להוביל לריבים שאינם פוסקים, לבגידות וחיפוש ריגושים מחוץ לבית, ולהבנה הסופית, שחיי הנישואין תמו.

      בסופו של יום עדיפים גירושין מהירים בהסכמה, שלאחריהם כל אחד מבני הזוג יוכל להמשיך בחייו, על פני חיים שלמים בתחושה של בדידות.

      #3 הורים מתערבים

      התערבות המשפחה המורחבת ביחסים בין בני הזוג עשויה להיות הרסנית, בעיקר כשמדובר בהורים המתערבים לילדיהם במערכת היחסים.

      הם מנסים לשלוט על כל אספקט בחייכם, הם לא מאפשרים לכם עצמאות ופיתוח תא משפחתי חדש, הם מעירים על האופן בו בחרתם לחיות את חייכם, הם מתערבים בחינוך של הילדים, הם מתערבים במקום המגורים שלכם, הם אפילו נכנסים לכיס שלכם, ואתם עומדים חסרי אונים מולם, או גרוע מכך – מצדדים בהם ולא בבני הזוג שלכם.

      על מנת לבנות חיי נישואין בריאים, שני בני הזוג חייבים לדבוק זה בזו, כך שגורמים חיצוניים לא יוכלו לחצוץ ביניהם. כשאחד מבני הזוג מתיר פתח למשפחתו להיכנס בינו לבין בן הזוג, ואין הצבת גבולות ברורה, הדבר יכול לגרום להתפרקות התא המשפחתי ולהוביל מהר מאוד לגירושין.

      #4 נישואין בגיל צעיר

      נישואין בגילאים צעירים ונישואין ללא הכרות מוקדמת מעלים את הסיכוי להתגרש. על מנת לבנות נישואין טובים לטווח הארוך בגיל צעיר, נדרשת מכם עבודה עצמית רבה על גיבוש הזהות העצמית, תוך בניית מערכת יחסים זוגית בריאה ומטיבה.

      בני זוג שאינם מכירים היטב עשויים למצוא את עצמם עם פערים שלא ניתן לגשר עליהם, מאפשרים לגורמים חיצוניים להכנס לתוך המרחב הזוגי שלהם, הם מוטים יותר לבגידות, והם עשויים למצוא את עצמם רבים ללא הפסקה עד לגירושין הבלתי נמנעים.

      #5 ריבים לא פוסקים

      אתם לא מצליחים להסכים על שום דבר וכל דבר פעוט הופך למריבה עצומה, שאינה נגמרת, והרגעים היפים ביניכם הופכים לנקודות זעירות שכמעט ואינן נראות בחייכם.

      אולי בעבר הרגשתם שיש בינכם התאמה, אבל כל אחד מכם השתנה עם השנים ופנה לדרך חיים משלו וחוסר ההתאמה ביניכם מוביל לריבים שלא פוסקים.

      אולי אחד מכם חזר בתשובה או בשאלה, ותפיסת העולם הדתית שלכם מקשה עליכם לחיות יחד. אולי לאחר שהבאתם ילדים לעולם, גיליתם שאתם לא מצליחים להסכים על דרך החינוך של הילדים, והפערים ביניכם בלתי ניתנים לגישור. אולי הקשיים הכלכליים והלחץ הנפשי, גורמים לכם לוויכוחים אינסופיים כיצד לנהל את משק הבית.

      לא משנה מה הגורמים לריבים הבלתי פוסקים ביניכם, אם אינכם יודעים להתמודד עם הקונפליקטים ביניכם, ואינכם מסוגלים להקשיב לבן הזוג גם כשאתם לא מסכימים איתו, הסכסוך ביניכם רק יתעצם ויגבר, עד לסוף המר ולגירושין הכואבים.

      #6 פירוק הקשר הזוגי למען שלמות המשפחה

      בשורה התחתונה, שמירה על חיי נישואין לאורך זמן היא עבודה קשה. לעיתים טיפול זוגי יכול לעזור לכם ללמוד לתקשר ולפתור את הקונפליקטים העולים, ובכך להנמיך את הלהבות בטרם לנקודת האל חזור, ואף להציל את הנישואין שלכם.

      אך לעיתים אין כל מנוס, המשך החיים המשותפים תחת הכעסים, המתחים, הריבים והבגידות, פוגע בכם ובילדיכם המשותפים. כאשר הפערים ביניכם פשוט לא ניתנים לגישור, המוצא היחיד הוא פירוק הקשר הזוגי, למען שלמות המשפחה.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף