FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    4 פעולות שחייבים לעשות כשהשוכר לא משלם ולא מתפנה

    שוק השכירות בארץ משגשג ורבים בוחרים להשכיר את דירתם משיקולים כלכליים ובכדי ליהנות מפירות התשואה המובטחת כביכול. אך מה קורה כאשר הדייר עליו סמכתם, שהיה נראה נחמד ואחראי, מסרב לשלם את דמי השכירות ואף מסרב להתפנות? הנזק הכלכלי יכול להיות חמור כשמקור הכנסה שהיה עד כה ודאי, נעלם באופן פתאומי, בהפרה גסה של חוזה השכירות. בכתבה זו, נייעץ לגבי ארבע הפעולות החשובות שצריך לבצע במצב כזה כדי להגיע לתוצאות הטובות והמהירות ביותר.

    1. חשוב לדעת כי הפעולה החשובה ביותר שאתם צריכים לעשות היא בעצם אי פעולה. מה הכוונה? אסור לכם לפנות את הדייר בכוח, למרות שאתם בעלי הדירה החוקיים, החוק מגן גם על זכויותיו, ועל כן לקיחת החוק לידיים היא מוטעית ותוביל לתוצאות שאינן תואמות את האינטרסים שלכם. למרות התסכול מהמצב הנוכחי, ודאי שלא תרצו להסתבך בנוסף בתביעה נזיקית או תביעה פלילית. הדרך היחידה והחכמה ביותר לפנות את הדייר הסרבן, היא באמצעות הליכים משפטיים בלבד ופניה לרשויות המתאימות שילוו ע"י עו"ד שמתמחה במצבים דומים ובתביעות דיור דומות. בשום פנים באופן לא בהחלפת המנעולים, פינוי בכוח, מניעת כניסה לבית בדרכים אחרות וכו'. זכרו כי הפרת החוזה החוקי מטעם הצד השני, אינה נותנת לכם את הלגיטימציה להפר את החוק בעצמכם.
    2. אם חתמתם על חוזה שכירות מסודר עם בטחונות ראויים שניתנו לכם במעמד חתימת החוזה (ערבות בנקאית/שטר חוב/שיקים פיקדון להבטחת גבייה שוטפת ועוד), כאן מגיע הרגע לממשם. במקרה כזה, למרות שהשוכר כבר הפר את החוזה, יש להודיע לו בכתב באופן מפורש שאתם מתכוונים לממש את הבטחונות ולהתייעץ עם עו"ד לגבי הדרך החכמה ביותר לעשות זאת.
    3. עקב הצורך בהליך משפטי קצר יחסית ופשוט, המחוקק קבע הליך מזורז הנקרא תביעה לפינוי מושכר. חשוב להזכיר כי יש לתבוע רק את הפינוי של הדייר במסגרת הליך כזה, ותביעות אחרות הנוגעות לנזקים כלכליים למשל, יתבררו בתביעה נפרדת בלבד. הפעולה הראשונית לפני שפונים אל הליך כזה היא שליחה של מכתב התראה שיוכל לתת לשוכר הסרבן את האפשרות לשלם או להתפנות מהנכס. זכרו כי מכתב כזה יכול להיות גם לטובתכם, שכן לא תידרשו להליך משפטי, שיגזול זמן וכסף. מכתב כזה יכול לגרום לשוכר להבין את טעותו ולחזור בו ואף לגרום לכם כמשכירים להיראות כמי שנקטון בצעדים "רכים" יותר לפני הגשת תביעה לבית המשפט.
    4. שלחתם מכתב התראה לשוכר ולא קיבלתם מענה? השוכר ממשיך בסירובו להתפנות מהנכס? בשלב הזה אין מנוס מהגשת תביעה פינוי מושכר. ברגע שהגשתם את התביעה בבית המשפט, לשוכר יש 30 ימים להשיב כתב הגנה שיפרט את טענותיו ולאחר 60 יום מיום הגשת התביעה הראשונית מטעמכם, מתקיים הדיון הראשון בבית המשפט. חשוב לדעת כי למען ייעול ההליך המזורז, בית המשפט יכריע בסוגיה כבר בדיון הראשון וייתן פסק דין לפינוי המושכר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לסיכום, הליך של פינוי שוכר סרבן עקב אי תשלום ואי עמידה בחוזה השכירות הוא אמנם תהליך קצר מבחינה משפטית, אך יכול להיות ארוך ולגבות מחיר כלכלי ונפשי מתיש מהמשכירים. ההליך המשפטי כולל מכתב התראה ובסופו אף פינוי של דייר מהנכס. אל תקלו ראש ובחרו בעו"ד שמתמחה בתביעות דומות בתחום הדיור. ההתמודדות בהליך כזה, צריכה להיות מאופקת ועל פי הכללים הנהוגים. כל פעולה שבוצעה באופן אימפולסיבי, תוביל לטעויות שיכולות להיות יקרות וארוכות ואף לתביעות נוספות שיסרבלו הליך משפטי שאמור להיות פשוט ומהיר יחסית.

      למידע נוסף וייעוץ משפטי בנוגע לפינוי שוכר – https://www.law4youth.com/

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף