FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פיצוי כספי לרוכב אופנוע שהחליק בזמן משלוח

    בעיקרון, לכל אדם שנפגע בתאונת דרכים – מגיעים פיצויים. מאמר זה יעסוק בפיצוי כספי לרוכב אופנוע שהחליק בזמן משלוח.

    תוכן עניינים

    תאונת האופנוע היא גם תאונת עבודה

    כאשר רוכב אופנוע מחליק בזמן משלוח, כלומר במהלך עבודתו, לא מדובר רק בתאונת דרכים, אלא גם בתאונת עבודה. יש לציין, שתאונה שכזו נחשבת לתאונת עבודה גם אם היא מתרחשת לאחר מסירת המשלוח על ידי הרוכב, כשהוא בדרכו לביתו.

    ואולם, תאונה שכזו לא נחשבת לתאונת עבודה, אם היא מתרחשת במסלול שלא מוביל באופן ישיר ליעד המשלוח. לכן, אם, לדוגמא, רוכב האופנוע צריך למסור משלוח לכתובת מסוימת, אך יש לו די זמן לכך ולכן הוא מתכנן לנסוע קודם כל לחדר הכושר, ומשם – ליעד המשלוח, הרי שהחלקה בדרך לחדר הכושר לא מהווה תאונת עבודה. עם זאת, אם רוכב אופנוע שבדרכו ליעד המשלוח מתכנן לעבור בתחנה למילוי דלק, ובדרכו לתחנה מחליק – נשמר הקשר בין התאונה לבין עבודתו ולכן תאונה שכזו נחשבת לתאונת עבודה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה רוכב אופנוע שהחליק בזמן משלוח צריך לעשות כדי לקבל פיצוי כספי?

      כל נפגע בכל תאונת אופנוע (בין אם מדובר ברוכב האופנוע, בהולך רגל או באדם אחר שהיה על האופנוע), צריך לתבוע את חברת הביטוח שבה מבוטח האופנוע בביטוח חובה, על מנת לקבל פיצוי כספי. ואולם, כאמור, כשרוכב אופנוע מחליק בזמן משלוח, מדובר גם בתאונת עבודה, ולא רק בתאונת דרכים.

      לכן, במקרים כאלה, כדי לקבל פיצוי כספי, על אותו רוכב אופנוע לפנות לגורם האחראי על הענקת פיצויים לעובדים עקב תאונות עבודה – המוסד לביטוח לאומי (זאת, בנוסף לתביעת חברת הביטוח, ולא במקום). עם זאת, יש להבהיר שאין משמעות הדבר שגם המוסד לביטוח לאומי וגם חברת הביטוח מעניקות פיצוי מלא לרוכב האופנוע. כל סכום שנפסק לטובת רוכב האופנוע, בתביעתו את חברת הביטוח, מקוזז מהסכום שהיה אמור להיות משולם לרוכב האופנוע על ידי הביטוח הלאומי.

      על כל רוכב אופנוע שהחליק בזמן משלוח – לפנות לעורך דין תאונות אופנוע

      חשוב כל אדם שנפגע בתאונת אופנוע, יפנה להתייעצות עם עורך דין תאונות אופנוע. הדבר הכרחי במיוחד במקרים שבהם תאונת האופנוע היא גם תאונת עבודה (כמו, למשל, החלקה של רוכב אופנוע בזמן משלוח), שכן:

      • אדם שככל הנראה אין לו ידע משפטי (כמו שליח על אופנוע), יכול כלל לא לדעת שהתאונה שבה נפגע היא גם תאונת עבודה. עורך דין לתאונות אופנוע מבהיר לאותו אדם שמדובר גם בתאונת עבודה, ולא רק בתאונת דרכים, ומסביר לו שהוא יכול שלא לתבוע רק את חברת הביטוח אלא גם את המוסד לביטוח לאומי ואת קרן הפנסיה, שנוהגת לכסות במקרי אובדן כושר עבודה (והרי רוכב אופנוע שמחליק בזמן משלוח, ככל הנראה מאבד את כושר עבודתו, לפחות לתקופה מסוימת).
      • יכול לעבור זמן ממושך ממועד הגשת התביעה לפיצוי כספי ועד לקבלתו בפועל של פיצוי זה, ואף ישנם מקרים שבהם כלל לא נפסק פיצוי. מתפקידיו של עורך דין לתאונות אופנוע לוודא שכל המסמכים שעל רוכב האופנוע לאסוף – ישנם, וכן הוא יודע כיצד להתנהל ולהתבטא מול חברת הביטוח. עקב כך, גובר הסיכוי להליך קצר יותר, וכן לקבלת פיצוי כספי, ואף להגדלת סכום זה.

      לסיכום, כשרוכב אופנוע מחליק בזמן משלוח, מדובר בתאונת אופנוע שהיא גם תאונת עבודה.

      כדי לקבל פיצוי כספי בגין תאונה זו, על הרוכב לתבוע את חברת הביטוח שבה מבוטח אופנועו בביטוח חובה, וכן למוסד לביטוח לאומי. בנוסף, חשוב שהרוכב יפנה גם לעורך דין לתאונות אופנוע, שכן ייתכן ואותו רוכב כלל לא יודע שמדובר גם בתאונת עבודה, וחושב שעליו רק לתבוע את חברת הביטוח. בנוסף, עורך דין לתאונות אופנוע יודע כיצד יש לפעול כדי לקבל פיצוי כספי גבוה יותר ובאופן מהיר יותר.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף