FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    איך להגן על דירת מגורים שנרכשה לפני הנישואין?

    לפי חוק יחסי ממון, נכסים חיצוניים שמקורם במתנה או ירושה וכן נכסים שרכש אחד מבני הזוג לפני הנישואין – לא מהווים חלק מהרכוש המשותף של הזוג. הנכסים שמוגרים בחוק לא תמיד כוללים דירת מגורים , זאת מפני שבבית המשפט דירות מגורים מוגדרות כנכס ייחודי.

    בפסיקה נקבע כי קיומם של חיי נישואין, ממושכים כלל שיהיו, אין בהם די בכדי לחייב שיתוף בדירת מגורים שאינה מהווה רכוש משותף. אך בהוכחת קיומה של כוונת שיתוף ספציפית יכול בן הזוג שאינו הבעלים של הכנס לקבל זכויות בנכס. זאת גם כאשר מדובר בנכס שהינו מתנה, ירושה או שנרכש לפני הנישואין.

    תוכן עניינים

    בית המשפט קבע שכדי להוכיח כוונת שיתוף בדירת המגורים יש להציג ראייה נוספת שתעיד על כוונתו של בן הזוג לשתף אותה עם בן הזוג האחר. קביעה זו יצרה מצב שבו מגורים משותפים בדירה עשויים ליצור למעשה חזקת שיתוף שכמעט ולא ניתן לסתור אותה. כמו כן, לאחרונה קבע בית המשפט כי גם בית שנועד למגורים משותפים, אך לא נעשה בו כל שימוש, בנסיבות מסוימות יכול שיוגדר כנכס משותף.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד ניתן לשמור על דירה שנרכשה לפני הנישואין?

      • הסכם ממון – עריכת הסכם ממון אשר במסגרתו יוגדר באופן ברור מה יעלה בגורל הנכס במקרה של גירושין. כמו כן, באם הדבר מתאפשר, מומלץ גם לא להתגורר באותה הדירה- כך יהיה קשה יותר לטעון לקיומה של כוונת שיתוף ספציפית.
      • להימנע מרישום הדירה על שם בן הזוג השני – גם אם קיים הסכם ממון אין כל ערובה שהדבר ימנע את העברת הדירה או זכויותיה לבן הזוג השני. לכן נכון להימנע מרישום משותף של הדירה. שהרי אם תוכח כוונת שיתוף מובהקת הסכם ממון לא יעמוד ביחס לכך.

      התנהלות ביחס לדירה שרכשו ההורים עבור בנם או בתם לקראת הנישואין

      חשוב לוודא חתימה על הסכם ממון עם אזכור ספציפי ביחס לדירה. במקרה של גירושין שבו בני הזוג לא חתמו על הסכם, קיים סיכון שהדירה לא תישאר בבעלותו של בן הזוג שעבורו היא נקנתה.

      לכן באם לא נחתם הסכם, מומלץ להורים לשקול חלופות אחרות לסיוע לילדם. ניתן להעניק לבתם או לבנם סכום כסף הנמוך ממחירו של הנכס שיהווה בסיס לקניית הדירה והשלמת היתר במשכנתא שישלמו בני הזוג כחלק מחייהם המשותפים. כמו כן, יכולים ההורים לרשום את הדירה על שמם ולהחתים את בני הזוג על חוזה שכירות ייחודי לבחירתם.

      אין כל ספק כי הדרישה לחתימה על הסכם ממון בשלב הנישואין הינה מורכבת ומלווה לא פעם באי נעימות ובמתח. אך הבחירה לחתום על ההסכם עשויה לסייע מאוד לבני הזוג באם יחליטו להתגרש לבצע את ההליך באופן שיהיה הוגן ונעים יותר לשני הצדדים.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף