FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    איך מתגרשים בהסכמה ומסיימים את הנישואין בצורה מכבדת?

    בני זוג המבקשים לסיים את הנישואין בהסכמה, חוששים פעמים רבות כי ההליך יפגע בהם, יתנהל בצורה שאינה מכבדת ולבסוף ישפיע קשות גם על ילדיהם. חששות אלה מובילים אף זוגות לדחות את הגירושין ולהגיע אל קצה גבול היכולת שלהם.

    על מנת שתצלחו את הליך הגירושין באופן מכבד וראוי, חשוב לנו שתדעו מה הן הפעולות שיש להמנע מהן בדרך לגירושין בהסכמה ומהן הפעולות שעליכם לנקוע על מנת להגביר את הסיכויים לסיים את הנישואין בצורה מכבדת.

    תוכן עניינים

    אל תתמהמהו עם הליך הגירושין

    ברגע שהחלטתם שהגיע הקץ ואינכם יכולים לחיות עוד יחד, התמהמהות עם הליך הגירושין תגדיל את הסיכויים להחרפת הסכסוך ביניכם ולא תאפשר לכם לסיים את הנישואין באופן מכבד ולהתגרש בהסכמה.

    במקרים בהם ברור לשני הצדדים כי הגיעו מים עד נפש, זה רק עניין של זמן עד שאחד הצדדים יפתח בהליך גירושין. היו הראשונים שפועלים ונווטו את הליך הגירושין להתנהל מתוך הסכמה ושלום, ולא מתוך עוינות וכעסים שצברתם בזמנים הקשים בהם התעכבתם עם הגירושין.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הימנעו מחיכוכים מיותרים עם בן הזוג לשעבר

      המחלוקות שעולות לפני השטח עלולות להקשות עליכם להתגרש בצורה מכבדת

      קל מאוד להישאב לעוד ויכוח ועוד ריב עם בן הזוג לשעבר. אתם טעונים כלפיהם, כל דבר שהם עושים מכעיס אתכם ואתם בטוחים שכל מה שהם עושים זה כנגדכם. הרגשות הללו הם מובנים וטבעיים, אך אל תתנו להם לנהל אתכם.

      כל הסלמה ביניכם עלולה "לפוצץ" משא ומתן, להשפיע באופן ניכר על הילדים שלכם, להאריך את ההליך המשפטי ולעלות לכם כסף רב אם תאלצו להתגרש באמצעות תביעות ובקשות לערכאות השיפוטיות.

      הפחתת הוויכוחים והסתייעות בגורמים מתווכים יעזרו לכם להתגרש בצורה מכבדת

      הימנעו מחיכוכים מיותרים ואם אתם מתקשים לנהל שיח מכבד, נסו להפחית את התקשורת ביניכם למינימום האפשרי. קבעו דרך תקשורת עיקרית אחת בה תעבירו הודעות בענייני הילדים, כגון מייל יעודי, הודעות אס.אמ.אס, הודעות וואטסאפ, והשארו ממוקדים בנושאים אלה בלבד.

      כל נושא שנראה לכם כנפיץ ועלול להוביל למאבק, העבירו דרך עורכי הדין שלכם או המגשר, שתפקידם לתווך ביניכם, ולנטרל את ההשפעות האמוציונליות של הליך הגירושין.

      אל תערבו את הילדים בסכסוך

      הרחיקו את הילדים שלכם מהסכסוך, אל תשתמשו בהם כמתווכים להעברת הודעות ואל תערבו אותם בפרטי הסכסוך. המנעו מלהודיע להורה השני הודעות על שינוי מפגשים או בעניין מזונות באמצעות הילדים והשתמשו בתקשורת ישירה ועניינית ביניכם לנושאים אלה.

      כמו כן המנעו מלהעביר ביקורת על ההורה השני בנוכחות הילדים, ונסו לשמור על אווירה מכבדת ונעימה שמעבירה לילדים את המסר שיש להם שני הורים שאוהבים אותם.

      היעזרו באנשי מקצוע מתחום הנפש

      אם אתם מרגישים שאתם לא עומדים בעומס והמתח הנפשי שהגירושין מביאים עמם, שאתם זקוקים להכוונה או שאתם צריכים אוזן קשבת, אל תהססו לפנות לאנשי מקצוע מהתחום הטיפולי.

      פנו לכל מי שיוכל לעזור לכם, פסיכולוג, פסיכיאטר, מטפל רגשי, מטפל זוגי, הדרכה הורית, הדרכה משפחתית וכל איש מקצוע מתאים מתחום הנפש שיוכל לסייע לכם להתמודד עם הליך הגירושין ולהכווין אתכם לפעול באופן הנכון לכם ביותר.

      פנו להליכי גישור גירושין

      גישור הוא הליך שמאפשר לכם להגיע להסכמות ופשרות, לנהל משא ומתן ולגבש הסכם גירושין שמאגד את כל ההסכמות בעניינים הנלווים לגירושין.

      אם אתם מתקשים להגיע להסכמות וכל סוגיה שנויה במחלוקת הופכת לזירת קרב שעלולה להסתיים בהליך גירושין בערכאות השיפוטיות, מומלץ לפנות למגשר שתפקידו להקשיב לכל אחד מהצדדים, להציע דרכי פתרון אפשריות, לתווך ביניכם ולהוביל אתכם לגבש הסכם בהתאם לצרכים של כל אחד מכם ושל ילדיכם המשותפים.

      היוועצו בעורך דין לענייני משפחה לפני שתנקטו בפעולות

      כל פעולה שתנקטו בה עלולה להשפיע על הליך הגירושין. גירושין שמתחילים בהסכמה יכולים בקלות ובין רגע להפוך להליך גירושין שמתנהל בערכאות השיפוטיות ללא הסכמה בין הצדדים. כמו כן לא כל הסכם גירושין יטיב עמכם, וחשוב לוודא שההסכם ערוך באופן מקצועי.

      שינוי או ביטול הסכם גירושין ללא הסכמה, הוא הליך מורכב מאוד שעלותו היא גבוהה וסיכוייו להתקבל אינם גבוהים. על כן מומלץ מראש שההסכם יערך מראש באופן המקצועי ביותר.

      עורך דין לענייני משפחה ינסח לכם הסכם צופה פני עתיד, ידאג שההסכם אינו מקפח את הזכויות שלכם, יוודא שההסכם יקיף ויכלול את כל הסוגיות הרלוונטיות לעניינכם ויצמצם את הסיכון שתגיעו לערכאות השיפוטיות בעתיד.

      תקשורת מקרבת ושיח מכבד הם הדרך להצלחת הליך גירושין בהסכמה

      בשורה התחתונה, על מנת להצליח להתגרש בהסכמה ולסיים את הנישואין בצורה מכבדת עליכם לסגל לעצמכם אורך רוח, לנסות לנהל תקשורת מקרבת, להפחית תקשורת שלא מועילה לכם, להרחיק את הילדים ממוקדי הסכסוך ולהיעזר בכל אנשי המקצוע הרלוונטיים להתמודדות עם משבר הגירושין.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף