FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    ללכת למגשר או מיד לפתוח תיק גירושין

    החלטתם להתגרש, ואינכם בטוחים מה הצעד הבא. האם ללכת לגישור או לפתוח תיק גירושין? אולי יש להתקדם בשני האפיקים במקביל? על הצעדים והאפשרויות לפניכם לאחר ההחלטה להתגרש, בכתבה שלפניכם.

    הליך הגישור עבור זוגות אשר מחליטים להתגרש הוא הליך אשר יכול לחסוך הוצאות מיותרות, זמן יקר ועוגמות נפש, במידה ותחליטו להגיש תביעת גירושין בבית המשפט. מסתבר שלא כל אלו שמתגרשים יודעים כיצד ניתן לפעול ולבצע את ההליך על הצד הטוב ביותר, ומה האפשרויות העומדות בדרך.

    תוכן עניינים

    מה עושים פרקטית לאחר קבלת ההחלטה?

    לאחר שנתקבלה ההחלטה להתגרש, עומדות בפניכם מספר אפשרויות:

    1. הגשת תביעת גירושין של אחד הצדדים לבית הדין הרבני – במידה והתחתנתם כדת משה וישראל, עם חופה ורב, הגירושין ייערכו בבית הדין הרבני. באפשרותכם לבחור האם לבצע את כל תהליך הגירושין מלכתחילה בבית הדין הרבני באמצעות הגשת תביעה לערכאה זו, או במסגרת הגשת תביעה לבית המשפט לענייני משפחה.
      כן חשוב לציין כי בית הדין הרבני דוגל בערך שלום בית כערך מהותי ביהדות ובבתי ישראל, וכל תביעה המוגשת לבית הדין הרבני, מופנית בשלב ראשון לניסיון גישור ושלום בית.
    2. הגשת תביעה של אחד הצדדים לבית המשפט לענייני משפחה – גם אם התחתנתם ברבנות, אתם יכולים לבחור באיזו מסגרת משפטית תרצו לנהל את תיק הגירושין. אומנם הצעד האחרון בתהליך, טקס הגט עצמו, נערך ברבנות, אך אינכם מחויבים לבצע את כל התהליך ברבנות, וניתן להגיש תביעת גירושין לבית המשפט לענייני משפחה. לאחר שיינתן פסק דין, הוא יוגש לבית הדין הרבני ויהיה בעל תוקף.
    3. פנייה לגישור וגיבוש הסכם גירושין – אפשרות אחרת במקום הגשת תביעה היא גיבוש הסכם גירושין באמצעות מגשר. המגשר הינו אדם ניטראלי אד נפגש עם הצדדים (ביחד ועם כל אחד מהם לבד) ומסייע להם לנסח הסכם גירושין. לאחר סיום הליך הגישור, אשר עשוי לארוך מספר פגישות, מנסח המגשר את ההסכם, הצדדים חותמים עליו והוא מוגש לבית המשפט על מנת לקבל תוקף משפטי.
    4. גיבוש הסכם גירושין באופן עצמאי ללא מעורבות של מגשר או איש מקצוע אחר – בהחלט יכולים לקרות גם מקרים בהם הצדדים מגיעים להסכמה ביניהם על הנושאים המהותיים באופן עצמאי, ללא תביעה, ללא גישור. את הסכם הגירושין ניתן להגיש לבית הדין הרבני ולהתקדם עם אישור ההסכם ועריכת הטקס.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מתי מומלץ לפנות לגישור?

      קודם כל, בכל המקרים מומלץ לפנות לגישור כצעד שעשוי בהחלט להקל על הצדדים ולייעל את תהליך הגירושין. באילו מקרים פרטנית כדאי לפנות לגישור?

      • כאשר שני הצדדים מעוניינים להתגרש ואינם מצליחים להחליט ביניהם לגבי החלוקה / מעדיפים להיעזר באיש מקצוע שיסייע להם להגדיר את החלוקה ביניהם.
      • כאשר שני הצדדים אינם מעוניינים להגיש תביעה ואינם מעוניינים לבצע את הליך הגירושין בבית המשפט.
      • כאשר הצדדים אינם בטוחים מה ברצונם ומתקשים לנהל שיח ביניהם וזקוקים לסיוע מקצועי חיצוני וניטראלי, שיסייע להם להתקדם בתהליך ולהגיע להחלטות.

      מתי כדאי להגיש תביעה?

      פתיחת תיק גרושין נעשית באמצעות הגשת תביעה של אחד הצדדים. התביעה כאמור יכולה להיות מוגשת לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה (אינה יכולה להיות מוגשת בתי ערכאות במקביל). תביעה משפטית בענייני גירושין עשויה להיות תהליך ארוך, מייגע, אשר הוצאות רבות באמתחתו, וכמובן אינו תהליך קל מבחינה נפשית, לכל הצדדים.

      המקרים בהם כדאי להגיש תביעה:

      • כאשר קלו כל האפשרויות להתקשרות וגישור בין הצדדים.
      • כאשר אחד מבני הזוג משתמש באלימות מילולית, פיזית, התעללות וכו'.
      • כאשר אחד מבני הזוג מכור לסמים.
      • כאשר אחד מבני הזוג מבצע ניכור הורי לילדים המשותפים כנגד הצד השני.
      • כאשר אחד מהצדדים אינו מתפקד באופן משמעותי ואינו משתף פעולה עם הצד השני

      במקרים כאלו או במקרים נוספים בהם ניכר כי אין אפשרות לשיח והסכמה, ניתן להגיש תביעה לבית המשפט. אגב, יכול להיות סיכוי שהצדדים יחליטו לאחר גישור להגיש תביעה. ברוב המקרים יש השתדלות לסיים תהליך גישור בהסכם גירושין, אולם במידה ולא, על פי חוק, ניתן להגיש תביעת גירושין גם לאחר קיום גישור.

      אם אתם עומדים בפני תהליך של גירושין, ההמלצה היא לא לעבוד זאת לבד מבחינה מקצועית. כלומר להיעזר בעורך דין לענייני גירושין, או במגשר, על מנת לצלוח את התהליך עם תוצאות כמה שיותר חיוביות.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף