FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
FreeLawAdvices_MainPic שוקלים להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    ביהמ"ש: בגידה אינה סיבה לשלילת זכויות בגירושין

    גירושין הינה תופעה שכיחה שיש לה סיבות רבות. אחת הסיבות המרכזיות שבגינה בוחרים זוגות להתגרש היא בגידה של אחד מבני הזוג. טבעי שהצד הנבגד ינסה לפעול בכל דרך בכדי לפגוע בזכויותיו של בן הזוג הבוגד כחלק מהליך הגירושין. הפגיעה יכול שתיעשה ביחס לחלוקת הרכוש המשותף וכן ביחס להגעה להסכמה על משמורת לילדים ועוד.

    בכדי להוכיח בגידה אל מול בית המשפט על הנבגד להציג ראיות חותכות ומוצקות לכך. ראיות מסוג זה יוכלו לסייע לבן הזוג הנבגד בהשגת יתרון משמעותי על בן הזוג שבגד. לשם השגת הראיות יכול לפעול הנבגד באופן עצמאי או באמצעות פנייה לחוקר פרטי המאושר לפי חוק.

    תוכן עניינים

    התייחסות בית הדין הרבני לבגידה

    לבית הדין הרבני ישנה סמכות ייחודית לדון בענייני גירושין של יהודים. אך אם בנוסף לכך נכרכים בדיון עניינים נוספים הנוגעים לזכויות המגיעות לבני הזוג כמו הסדרי ראיה, משמורת ועוד לבית הדין קיימת הסמכות לדון בכך.

    גישת בית הדין הרבני מותאמת לחוקי והנהגות ההלכה היהודית. אי לכך, בדומה לגישה היהודית המגנה בכל תוקף בגידה במסגרת חיי נישואין גם בית הדין הרבני רואה מקרים מסוג זה בחומרה יתירה ומגיב בהתאם. לפיכך גישת בית הדין עשויה להשפיע באופן ישיר על חלוקת הזכויות בין בני הזוג אך בה בכדי לשלול באופן מלא את זכויותיו של בן הזוג הבוגד.

    לפי הדין העברי גבר שתפס את אשתו בבגידה יוכל לנשל אותה מחלקה ברכוש כך שתקבל רק את הנותר מהנדוניה בעוד גבר שנתפס בבגידה לא יפסיד דבר. לדבר יש השפעה על הכרעותיו של בית הדין הרבני אך הדבר לא מהווה הלכה פסוקה או הנחייה מובהקת לביצוע ולכן הלכה למעשה הכרעותיו של בית הדין הרבני משתנות מעת לעת וממקרה למקרה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      התייחסות בית המשפט לבגידה

      בגידה מהווה אמנם עילת גירושין אך אין היא מוגדרת כעילה לפגיעה בזכויותיו של הבוגד. כלומר, בן הזוג שנתפס בבגידה לא ישלם על מעשיו בקיצוץ הזכויות המגיעות לו כחלק מהליך הגירושין. לפי חוק יחסי ממון המסדיר את חלוקת הרכוש, אין הכרה בבגידה כסיבה לשלילת רכושו או זכויותיו של הבוגד במסגרת חלוקת הרכוש.

      למרות שעילת הבגידה לא מהווה מקור לשלילת זכויותיו של בן הזוג הבוגד, לפי החוק ישנה דרך לשנות את ההכרעה במקרים מסוג זה. נקבע בחוק כי לבית המשפט שמורה הסמכות בעת הצורך לפסוק באופן לא שוויוני כאשר מדובר בנסיבות שהדבר ראוי ונדרש בהן.

      בהתייחס למזונות שניתנים לאישה, באם הוכח באופן מובהק שמדובר באישה שבגדה הדבר יכול ועשוי להוביל לשלילה מוחלטת של מזונותיה. חשוב לציין כי זכויות הילדים אינן תלויות בעילת הגירושין ולא תהיה לכך השפעה על הדאגה לטובתם של הילדים ביחס למזונות, למשמורת וכו'.

      אנחנו עושים מאמץ שהתוכן המקצועי המופיע באתר freelawadvices יהיה מדויק, עדכני ויעיל. יחד עם זאת, האמור אינו תחליף לייעוץ פרטי עם עורך דין ואין להסתמך על המידע מבלי להתייעץ עם איש מקצוע.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף